fbpx

31 jul Frisse maaltijdsalade met tonijn!

Heb jij met dit warme weer ook geen zin om lang in de keuken te staan?
Deze frisse salade is je binnen een handomdraai klaar.

Het is snel te maken en past perfect in je dagmenu als je bij ons in de praktijk een afslankprogramma of fit met voeding-programma volgt.

Maaltijdsalade met tonijn
-voor 1 persoon-

  • 100 gram tonijn uit een blikje (op waterbasis)
  • 60 gram ongekookte boekweit / quinoa / volkoren pasta
  • 1 el olijfolie
  • 1 mini romana (sla)
  • bosje radijsjes
  • paar groene olijven zonder pit (op waterbasis)
  • halve komkommer
  • flink wat takjes verse basilicum
  • naar smaak een beetje peper

 

Kook naar keus boekweit, quinoa of volkoren pasta zoals beschreven op de verpakking.
Ik heb in dit recept boekweit gebruikt. Op de meeste boekweitverpakkingen staat 20 minuten kooktijd, dan wordt het pap… ik houd 10-11 minuten aan als het kookt en spoel het meteen af met koud water. Boekweit smaakt een beetje nootachtig en is de beste keus als je bezig bent met een ontzuringsprogramma.
Schil de komkommer, snijd het in de breedte in vier delen, verwijder de zaadlijsten en snijd in kleine stukjes.
Ik vind het lekker zonder zaadlijsten omdat de salade dan minder nat wordt.
Snijd de sla, gewassen radijs en de olijven in kleine stukjes. Doe alles in een grote kom.
Voeg de uitgelekte tonijn, olijfolie en boekweit (of andere granen) toe en knip er flink wat verse basilicum overheen.
Als je het heel even laat staan, trekt de smaak van de basilicum lekker in je salade.

Eet smakelijk!

 

Wil jij weer fit worden?
Dat kan, ik help je graag!
Er wordt in het advies altijd uitgegaan van gewoon normaal eten.
Onze afslank- en fit met voeding programma’s zijn nooit standaard, we zorgen ervoor dat het past bij jouw wensen, voorkeuren en valkuilen.
Ik help je jouw manier te vinden!
Mail me voor meer informatie: nanna@foodandyou.nl

Groetjes en tot ziens!
Nanna

 Nanna van den Nieuwendijk - FOOD&YOU

<<< lees meer recepten en tips!