fbpx

LUNCH MET EI, GROENTEN EN BONEN

Salade

12 jun LUNCH MET EI, GROENTEN EN BONEN

Zelf heb ik wel is zin in wat anders dan brood, daarom deel ik met jullie een lunch zonder brood die ook heel voedzaam, vullend en lekker is! Goed variëren met voeding is heel belangrijk, zo krijg je elke keer andere vitamines en mineralen binnen die je lichaam allemaal goed kan gebruiken!

Wat heb je nodig?
– 2 eieren
– Halve avocado
– 1 ui
– 120 gram bruine bonen
– Grote hand tomaten
– Punt paprika
– Bladpeterselie
– Peper, zout, Italiaanse kruiden, kerriepoeder, uienpoeder, chilipoeder, paprikapoeder (kunnen ook andere kruiden zijn).

Bereiding:
– Snijdt de paprika in (kleine) reepjes en de tomaatjes halveer je, snijd de ui een halveringen.
– De avocado halveren en verwijder de pit. Snijd horizontaal en verticaal in en schep het met een lepel uit.
– Maak de bruine bonen schoon en laat uitlekken.
– Was en snijd de bladpeterselie in stukjes.
– Doe twee eieren in een kom en klop het samen met de kruiden op.
– Schenk olie in de pan en bak de ui rustig aan tot ze glazig zijn en voeg de paprika toe ongeveer twee minuten.
– Schenk de eieren in de pan en roer rustig en voeg als laatste de bonen en tomaten toe.
– Schep het op je bord en garneer met de avocado en bladpeterselie.
Smakelijk eten!
Volg je een voedingstraject bij ons?

In plaats van kwark: 2 eieren.
In plaats van noten: halve avocado.
In plaats van 2 sneetjes brood: 120 gram bruine bonen.
Wil je er een avondmaaltijd van maken?
Doe er dan nog 65 gram rijst bij. En hoog de bruine bonen op naar 135 gram als vleesvervanger.

Groetjes FOOD&YOU
www.foodandyou.nl