fbpx

COUSCOUSSALADE MET SPRUITJES, GRANAATAPPEL EN WALNOOT

10 dec COUSCOUSSALADE MET SPRUITJES, GRANAATAPPEL EN WALNOOT

Deze winterse couscoussalade met spruitjes, granaatappel, walnoot en geitenkaas is vegetarisch en heel gemakkelijk om te maken. Hij smaakt heerlijk als lunch, maar kan ook gegeten worden als hoofdgerecht. Om de salade in een volwaardige maaltijd te veranderen, bakken we er nog een vegetarische (kaas)schnitzel bij, maar je kunt er ook vis, kip of vlees bij serveren.

En, het fijne is, het past precies in je dagmenu als je bij ons een afslankprogramma volgt!

INGREDIËNTEN
-2 personen-
~ 400 g spruiten, schoongemaakt en gehalveerd
~ 1 granaatappel
~ 1 ui, gepeld en in halve ringen gesneden
~ 120 gram couscous
~ 50 gram walnoten, grof gehakt
~ 1/2 kippenbouillontablet
~ 40 gram verse, zachte geitenkaas
~ Honing
~ Extra vierge olijfolie

BEREIDING
Breng een kookpan met water aan de kook en kook de spruitjes circa 5 minuten. Spoel ze af met koud water zodat ze niet verder doorgaren. Laat ze goed uitlekken.

Halveer de granaatappel. Houd de granaatappels omgekeerd boven een kom en tik hard op de schil met een lepel om de pitjes en het sap eruit te kloppen.

Bereid de couscous zoals beschreven staat op de verpakking. Voeg de halve bouillontablet toe aan het kookwater voor extra smaak.

Bak ondertussen als de couscous staat te wellen de ui in een koekenpan met een scheutje olijfolie. Voeg als de ui begint te kleuren de spruitjes toe en bak een paar minuten mee tot ze beetgaar en warm zijn.

Roer de couscous los met een scheutje olijfolie en voeg de ui en spruiten, granaatappelpitjes en het -sap, walnoten en de geitenkaas (houd wat achter voor garnering) toe. Breng op smaak met zout en peper uit de molen.

Verdeel de couscoussalade over de borden en garneer met de achtergehouden geitenkaas. Drizzle wat honing over de salade en serveer.

Eet smakelijk!

Tips:

Volg je bij ons een afslankprogramma?

  • Houd 20 gram kaas over om geitenkaas te gebruiken bij dit gerecht. Vul de geitenkaas dan in bij “kaas” op je weekstaat.
  • Vul de couscous in bij ‘aardappels, rijst, pasta of granen’. Wil je de salade als lunch nemen? 20 gram couscous staat gelijk aan 1 snee brood.
  • Vul de walnoten in bij je ‘noten’.

Wil jij weer fit worden?
Dat kan, wij helpen je graag!
Er wordt in het advies altijd uitgegaan van gewoon normaal eten.
Onze afslank- en fit met voeding programma’s zijn nooit standaard, we zorgen ervoor dat het past bij jouw wensen, voorkeuren en valkuilen.

Wij helpen je jouw manier te vinden!
Wil je meer informatie? Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?
Vul het contactformulier in en ik neem vrijblijvend contact met je op.

Groetjes en tot ziens!

Kim

Kim Noten (Specialist FOOD&YOU)