Zomerse salade met kip en gebakken aardappels | FOOD&YOU

10 jul Zomerse magere salade met kip en gebakken nieuwe aardappels!

Fris, mager en perfect voor een zomer avond!
Lekkere salade met kip en gebakken nieuwe aardappels.

Gewoon een simpel gerecht en altijd lekker.
Je kan zelf varieren met de groenten als je toevallig iets anders in huis hebt.
Het past perfect in je afslank- of fit met voeding programma!
Zomerse salade met kip en gebakken nieuwe aardappels
-voor 4 personen-

  • 400 gram kipfilet
  • klein blikje mais
  • 650 gram (nieuwe) vastkokende aardappels in schil
  • komkommer
  • stronk broccoli
  • bos radijsjes
  • 1/2 krop ijsbergsla of 2 romana sla
  • paar kappertjes
  • gedroogde oregano
  • verse of gedroogde basilicum
  • teentje knoflook
  • (cayenne)peper
  • evt. 40-80 gram (schaap-geit)feta
  • 4 eetlepels olijfolie (of 2 eetlepels olijfolie en 2 eetlepels groene pesto)

 

Verwarm de oven op 200 graden of de Airfryer op 190 graden.
Boen de aardappels en snijd met schil in grote parten.
Als je de aardappels in de Airfryer bereidt, week ze dan een half uur in een kom water; dan zijn ze nog lekkerder!
Giet het water af, schep een eetlepel olie door de aardappels.
Leg ze op een bakplaat met bakpapier en bak 30 – 40 minuten tot ze bruin zijn in de oven.
Wacht even met bakken als je een Airfryer hebt. Ze zijn in 17 minuten klaar!

Snijd de broccoli in kleine roosjes. Doe ze in een pan met ruim water. Als het water kookt, kook ze 4-5 minuten, giet ze af en koel ze meteen af met koud water. Proef even voordat je ze afgiet. Zorg dat ze niet meer rauw zijn maar nog wel een beetje knapperig. Zet apart.

Neem een grote saladeschaal (met nadruk op groot :) ).
Snijd de sla in fijne stukken. Was de radijsjes en verdeel in vieren. Schil de komkommer met een dunschiller, verwijder de zaadlijsten (snijd in 3 delen, halveer ze, snijd de zaadlijsten eruit) en snijd in kleine blokjes. Doe alles samen in de kom met de broccoli en een paar schepjes kappertjes. Voeg ruim oregano en verse of gedroogde basilicum toe. Maak eventueel op smaak met een beetje (cayenne)peper. Het is lekker als je het even laat staan, dan trekken de smaken van de kruiden er goed in.
Vlak voor het serveren maak je het aan met twee eetlepels olijfolie of groene pesto.
Ik vind het lekker met een beetje gekruimelde feta erdoor. Als je dit gebruikt en je volgt bij ons in de praktijk een afslankprogramma, zorg dan dat je een beetje kaas overhoudt voor het avondeten.

Snijd de kip in kleine blokjes en bak ze gaar samen met een eetlepel olie in een pan met goede anti-aanbaklaag, gedroogde oregano, wat (cayenne)peper, uitgeperst knoflookteentje en naar wens een beetje zout.
Ik begin met bakken van de kip als de oven nog ongeveer 7 minuten nodig heeft voor de aardappels.

Eet smakelijk!

 

Wil jij weer fit worden?
Dat kan, ik help je graag!
Er wordt in het advies altijd uitgegaan van gewoon normaal eten.
Onze afslank- en fit met voeding programma’s zijn nooit standaard, we zorgen ervoor dat het past bij jouw wensen, voorkeuren en valkuilen.
Ik help je jouw manier te vinden!
Mail me voor meer informatie: nanna@foodandyou.nl

Groetjes en tot ziens!
Nanna

 Nanna van den Nieuwendijk - FOOD&YOU

<<< lees meer recepten en tips!